top of page

Ironman Zurich - 14.místo Pro (21. celkově), čas 10:35:48.

Závod v Zurichu doprovázelo pekelné vedro a tak bylo jasné, že to bude hodně težký boj. Plaváni ve dvou okruzich bylo bez neoprenu. Místo neoprenu jsem tedy použíla plaveckou kombinézu Aquasphere SpeedSuit. Z počátku jsem zvolila volnější tempo a to se mi vyplatilo. Plavalo se mi dobře až do samotného konce, kombinéza krásně seděla a já se citila jako opravdový plavec :). Po plaváni následovala docela náročná cyklistika. Nejdříve asi 30 kilometrů rovina, poté táhlá stoupání vystřídána technickými sjezdy. Obzvláště nekonečné kopce, kde sálal rozpáleny asfalt byly opravdu "výživné". Na začátku druhého okruhu jsem najednou uslyšela od zadního kola obrovskou ránu. Defekt? A končím. Najednou jakoby mi zadní kolo začalo plápolat zleva doprava. Musela jsem zastavit. Disk se zdál na ohmat docela tvrdý a tak jsem pokračovala dále. Asi jsem měla opravdu defekt, ale tmel v galusce díru zalepil. I na kole jsem tentokrát začala volněji a udělala jsem dobře. Sílu v nohách jsem měla téměř až do konce, poslednich 20km jsem sice už citila únavu, ale nastěstí se nejednalo o žádnou krizi. Ta přišla bohužel tentokrát v závěrečném běhu, kdy se spojila únava noh s únavou celeho těla z náročných klimatickych podminek. Na každé občerstvovaci stanici (cca každé 2km) jsem se snažila hodně pít a kropit se vodou. Po pár desitkach minut jsem měla naprosto promáčené boty, což rozhodně na rychlosti běhu nepřidalo. Běh byl náročný i po psychické stránce. Snažila jsem se myslet pozitivně a vnimat jen to, že musím běžet. Naštěstí se zadařilo a závod jsem úspěšně dokončila. Po svých čtyřech absolvovaných Ironmanech musím říct, že se člověk nemůže dívat jen na čas, za který zavodník Ironman dokončí. Je opravdu důležité vzít v potaz profil trati a klimatické podmínky. U sprintu nebo olympijského triatlonu se tyto faktory až tak projevit nemusí. Ale u Ironmana je opravdu rozdíl, zda je lehká trať (profil, technické hledisko), plaváni s neoprenem a ideálni klima nebo naopak kopce, vedro nebo déšť. Doufám tedy, že na můj další ironman ve Švédském Kalmaru budu mit štěstí na idealni podminky (trať by mohla být docela rychlá) a zajedu závod pod deset hodin :)

Recent Posts
bottom of page