top of page

ME v dlouhém triatlonu (3,8-180-42) Challenge Almere-Amsterdam


Důstojná tečka za letošní sezónou.


Již po páté jsme se postavili na start (po IM na Havaji) nejstaršího závodu světa - 41. ročník. Letos zároveň jako ME ETU v dlouhém triatlonu. Tento rok si pro nás organizátoři připravili překvapení v podobě pozměněného úseku na cyklistice (přidána techničtější pasáž po úzkých cyklostezkách, celkem 181,6km ), menších změn doznal také běh. Byl to tedy velice poctivý triatlon ve všech disciplínách.


Počasí bylo nakonec přijatelné. Na cyklistice sice dvakrát a foukal vítr, na běh už ale vykouklo a bylo příjemné teplo.


Pepa: 2. místo AG 40 (9:06,08)

Letošní rok se pro mě nevyvíjel úplně nejlépe. Výkony na závodech byly jako na houpačce. Almere byl vrchol sezóny, kde jsem chtěl zajet slušný výsledek.

jsem si odplaval ve skupince, tak se mi plavalo na pohodu. Jediná nepříjemnost bylo občasné naplavání do ostrůvků rostlin a ve druhém okruhu předplaváváni pomalejších plavců z jiné startující vlny. Po plavání (čas 58:30) následovalo dlouhé depo. Ani nevím kolikátý jsem vyjíždět na . Tu jsem se snažil "rubat", co to jde (v rámci možností na 180km). Nekonečný úsek kolem moře v protivětru podpořený tím, že široko daleko nikdo není, se mi docela zajídal. Čas cyklistiky 4:47,56. Závěrečný maraton jsem rozbíhal tempem 4:25 s tím, že jsem doufal, že mi jinak výrazně nedojde. Tuhnul jsem pozvolna a pořád zbývala rezerva na případný boj. Protože jsem nevěděl na jakém místě se právě nacházím, byl pro mě soupeř každý, kdo byl předemnou. Nakonec mě běh po dlouhé době příjemně potěšil a čas 3:11,46 patřil k těm rychlejším na dlouhých tratích (dokonce jsem udolal i Simonu ).

Pomýšlel jsem na čas pod 9hod, ale těžké podmínky na cyklistice a pomalá depa tento sen zhatily.



Simona: TOP 6 (9:33,58)

Plavání bylo super, poprvé závod ve skupince (asi 7holek). Tu nám roztrhali až AG muži ve druhém okruhu. Svoji blbostí jsem na konci plavání nezahla do cíle a asi 75s jsem si nadplavala. Z vody jsem tím pádem vylézala místo děleného 3. místa na 10. Tato začátečnická chyba mě slušně rozladila . Cyklistika nebyla tentokrát vůbec podle představ. Stručně - střevní potíže - proč v takovém rozsahu vůbec netuším. Tato část byla tedy opět spíše mentální boj, než že bych si ji nějak užívala. Do druhého depa jsem dojela na 9. místě a znova utíkala na WC. Na závěr kvalitní běh (třetí nejrychlejší v ženách) bez krize to naštěstí trochu zachránil a posunula jsem se na 6. místo.

Vzhledem k průběhu resp. potížím na kole jsem s výsledkem spokojená, ale je pravda, že jsem před závodem pomýšlela trošku výš. No opět se ukázalo, že IM není jen o tom, co máme natrénováno .

Mimochodem můj dokončený 39. dlouhý triatlon!




Recent Posts
bottom of page