top of page

Slovakman 2015 - Simona: 1.místo (9:46:11), Pepa: 3.místo (8:52:32)


Po náročném závodním programu, kdy jsme během 3 týdnů absolvovali dlouhý triatlon v Rothu(3,8-180-42), X-trail(0,75-15-5) ve Vysočanech a půlku v Poznani(1,9-90-21) jsme se rozhodli pro riskantní tah, že pojedeme další dlouhý triatlon Slovakman(3,8-180-42) v Piešťanech. Byli jsme si vědomi, že po zmiňovaném programu nám tento závod nemusí vůbec vyjít a může nás pořádně potrápit. Chtěli jsme však absolvovat alespoň jeden závodů z Českého poháru v dlouhém triatlonu a tak padla volba na náš oblíbený Slovakman. Tento risk se nám oběma nad očekáváná vyplatil :)

Simona:

I přesto, že jsem v Rothu i Poznani zajela velice kvalitní výkony, stále jsem cítila potřebu napravit trošku smolný běh z Rothu a chybějící 4 sekundy na top 10 v Poznani. Jsem tedy moc ráda, že to na Slovakmanovi vyšlo a kromě vítězství a traťového rekordu jsem se radovala i z rekordu osobního :)

Plavání se vyvíjelo nad moje očekávání a z vody jsem vylézala na těsném druhém místě (1:02:58), společně s první Petrou Krejčovou. Ta pak měla trošku rychlejší depo, já jsem ji však hned v úvodu cyklistiky, kdy se obouvala na kole předjela. Asi pět kilometrů jsem jela první, pak se dostala Petra opět na čelo a já jsem ji 105 kilometrů "jela v patách". Po otočce ve 4. okruhu (ze šesti) mi však cukla a já jsem ji ztratila z dohledu. Ztrátu jsem měla něco pod dvě minuty a tu jsem udržela až do konce cyklistiky (5:15:02). Věřila jsem, že takto malou ztrátu bych měla bez problému dohnat na běhu. Běh vedl v šesti okruzích. Z depa jsem vystřelila tempem 4:15 a musela jsem se raději brzdit, aby mi nedošlo. Ztrátu jsem rychle smazávala a do čela závodu jsem se dostala asi na 10. kilometru. Až do začátku čtvrtého okruhu se mi běželo dobře, pak ale začly tuhnout nohy a prošla jsem si několika krizemi (bohužel opět včetně střevních). Čas běhu jsem nakonec měla 3:22:54. První místo jsem však udržela a do cíle doběhla vyčerpaná, ale šťastná v čase 9:46:11.

Pepa:

Do závodu jsem šel s patřičným respektem vědom toho, že nejsem Petr Vabroušek :) a je klidně možné, že mi v závodě dojde a já jej případně dojedu jako trénink. Oproti mým očekávání se tento závod vyvíjel velice dobře. Po standardím výkonu v plavání jsem šel z vody těsně za Petrem Vabrouškem na celkovém 10. místě (55min). Na cyklistice jsem se záhy dostal na dohled závodníkům na čele. Cítil jsem se stále dobře a tak jsem si dovolil ke konci cyklistiky trochu přidat na tempu. Tento tah mi vynesl průběžně druhé místo za Lukášem Krpcem (měl jsem druhý nejrychlejší čas kola 4:39:49). O druhé místo jsem přišel asi na 15. kilometru běhu, kdy mě předběhl Petr Vabroušek. Byl jsem si vědom, že medaile "vysí ve vzduchu". Moji pronásledovatelé (Vrábel, Urbánek, Jílek, Slatinský) byli několik minut za mnou a tak jsem si zvolil příjemné tempo, abych nevytuhl. Na štěstí žádná krize nepřišla a já jsem byl schopen svůj náskok ještě malinko navýšit. Poslední okruh jsem si náležitě užil a do cíle jsem doběhl na svém dosavadním nejlepším umístění v Českém poháru na 3. místě. (8:52:32). Je to můj třetí dlouhý triatlon na ironmanských distancích v řadě pod devět hodin.

Recent Posts
bottom of page