top of page

Czechman triatlon - 1. a 15. místo

V sobotu 4.6. se u Pardubic konal největší závod ve středním triatlonu (1,9-90-21) u nás - Czechman triatlon. Na start se sešla jak v mužích tak v ženách obrovská konkurence a boj o přední umístění byl u obou kategoríí otevřen. Počasí vyšlo pěkné - polojasno, teplíčko a trochu vítr. Divácká kulisa byla na naše poměry opravdu ohromná a dodala závodu spolu s výborným komentátorem (Vlado Baron) tu pravou atmosféru velkého závodu. Ze závodu bude také záznam na ČT4 sport.

Simona:

Na závod jsem odjížděla, podle triatlonových médií, jako jedna z favoritek na vítězství. Já sama jsem měla cíl jet s chladnou hlavou a podle svých sil. Umístění do třetího místa jsem samozřejmě chtěla. Horší výsledek by byl zklamání a lepší příjemné překvapení. Konkurence v podání především Lenky Králové, Pavlíny Švadlenkové a Kristíny Néč Lapinové byla opravdu hodně veliká. A tak byl tentokrát souboj mezi ženami o přední příčky opravdu otevřený.

Na plavání jsem oblékla nový neopren Phantom a plavalo se mi opravdu dobře, z hlediska taktiky jsem ale plavání pokazila snad nejvíce jak to šlo! Téměř celé plavání jsem v tom 600 členém davu dala sama aniž bych se chytla někoho do háku (tomu už se říká umění :)), navíc jsem to pěkně šmikala. No vůbec dobrý pocit jsem teda neměla. K mému překvapení mi první Pavlína Švadlenková nakonec nadělila jen 2,5 minuty. Půl minuty předemnou byla Lenka Králová. Já jsem vylézala na pátem místě. Bylo tedy jasné, že si budu muset na tyto dvě výborné cyklistky a běžkyně pěkně máknout.

Na kole jsem se relativně rychle propracovala na třetí místo. Do čela cyklistiky se mezitím dostala Lenka Králová, druhá jela Pavlína. V prvním okruhu mi přišlo (na otočce), že mi obě holky výrazně ujíždí. Tak nějak jsem to čekala, ale doufala jsem, že tak rychlé přece jen nebudou. Výraznou ztrátu na plavání začala stahovat Kristína. Zanechala jsem chladnou hlavu a jela si své tempo. Ve druhém kole jsem zjistila, že mi holky už neujížděly. To mě potěšilo ale na druhou stranu ten náskok měly velký (cca 5 a 3 minuty) a tak už jsem ani nevěřila, že bych se mohla pořadím na běhu někam posunout. Navíc se ze zadu začala dotahovat Kristína.

Běžecká část byla ve dvou okruzích, v každém na tři otočky kolem kužele, kde jsme si mohly navzájem kontrolovat rozestupy. Vyběhla jsem tempem 3:53, protože s mi neběželo uplně nejlépe raději jsem trochu zpomalila na tempo 4:01min/km. Lenka běžela nádherně a opravdu měla náskok jak hrom. Pavlínu jsem začala k mému překvapení trochu stahovat. Tempo jsem stále držela, na začátku druhého okruhu už se mi běželo trochu lépe. Náskok na čtvrtou Kristínu jsem navyšovala, ztrátu na druhou Pavlínu naopak stahovala tak, že jsem ji asi na 12. km předběhla. Dokonce jsem malinko dotahovala i Lenku, ale bylo jasné, že takovou ztrátu (asi 3:50min) už nestáhnu. Nicméne jsem bojovala a nakonec se vyplatilo. Lenka začla zpomalovat, mě se naopak beželo dobře a na poslední otočce asi 1,5km před cílem jsem se nevěříc svým očím opravdu probojovala na první místo! Vůbec jsem tomu nevěřila. S radostí jsem doběhla do cíle, kde na mě již čekal odzávoděný Pepa a vychutnávala jsem si atmosféru vítěze. Kvalitní běh (1:25:21) mě opět nezklamal a je vidět, že konkurence už je tak vyrovnaná, že i v závodě na 4:25:30 hod jde o sekundy.

Moc bych chtěla poděkovat všem, kteří mi na trati tak fandili a věřili, že bych mohla být první! Jsem ráda, že jsem vás nezklamala :)

Pepa:

Mým cílem bylo původně umístění v TOP 10. Bohužel mě 14 dní před závodem začlo trápit bolavé koleno a sval a tak jsem vůbec nevěděl, jak závod bude probíhat, zda mě noha vůbec dovolí jít na běh. Masáže, fyzioterapeutka a tejpy mi dodávaly naději, že v den D bude vše O.K. Noha se sice před závodem trochu uklidnila, ale to bylo asi tím, že jsem vynechal nějaké tréninky.

Ve vodě jsem podal na moje poměry solidní výkon 26:59. S cyklistikou moc spokojený nejsem a do druhého depa jsem dojel asi na 14. místě. Na běhu mě začlo trápit koleno a tak se jindy kvalitní běh stal spíše utrpením a já jsem bojoval především sám se sebou a abych závod dokončil. Nakonec jsem doběhl na slušném 15. místě. Jsem trošku zklamaný, ale nedá se nic dělat. Konkurence je opravdu obrovská a jak psala Simona, rozdíl mezi závodníky se snižuje a tak jde opravdu o sekundy. Na 10. místo mi chyběly necelé tři minuty. Nyní musím dát do kupy koleno, které se druhý den po závodě ozvalo v plné síle a doufat, že už budu za 14 dní na Mistrovství ČR v dlouhém triatlonu 100% v pořádku a nic mě nebude při závodě limitovat. Bohužel to nyní vypadá, že je můj start na Moraviamanovi ohrožen a tak mi držte palce ať se na start nakonec postavím.

Media:

Další fotky ze závodu samozřejmě ješte dodáme!

Recent Posts
bottom of page