top of page

Ironman Malaysia

Ironman Malaysia (ostrov Langkawi) je za námi. ☑️ 🥈🤗 Odvážíme si spoustu zážitků mezi které patří nezvyklé vedro a vlhko, tropické bouře, místní fauna (opičky, varani) i flora, paradox co se týče životní úrovně (na jedné straně luxus, na druhé chudoba). Nejdříve jsme si zde pěkně odpočli, pak se pořádně vyřídili... A tak to má byt.

Společně s námi se na start postavilo přes 1200 závodníků. Plavalo se ve dvou okruzích s výlezem v klidné zátoce. Teplota moře byla cca 29 stupňů a i přesto, že již zde jsme se pěkně zapotili, jednalo se o nejchladnější část dlouhého dne. Kolo mělo dlouhé roviny, kopcovité i technické pasáže se vsuvkami “monkey zone”, kde jsme museli dávat pozor na přítomné opičky. V úvodu cyklistiky se prohnala také pěkná bouřka, která cyklistiku o to stížila. Když se napršená voda začala odpařovat, připadali jsme si jak ve skleníku. Zatažené počasí následně vystřídalo ostré slunce, které nám pak pěkně peklo až do cíle. :) Naštěstí bylo na kole i běhu plno občerstvovaček s ledovou vodou, což byla záchrana pro všechny závodníky. Opravdu všechny byly potřeba. Tolik občerstvovaček jak tady, jsme ještě na žádném závodě nezažili. Na kole bylo tolerováno odhazovat prázdné bidony přihlížejícím dětem (i mimo zónu k tomu určenou), které o bidony prosili a měli z nich neskutečnou radost.

Pepa: Natrénováno jsem měl, bylo mi ale jasné, že tento závod mě bude limitovat vedro a tedy bude záležet jen na tom, jak se zvládnu v průběhu ochlazovat. Do všech disciplín jsem šel s rozvahou. Plavání bylo nepříjemné jen kvůli teplotě, jinak se mi líbilo. U cyklistiky byla jediná vada na kráse místy horší asfalt a také to, že nebyla plně uzavřená trať. Její různorodost mě však bavila. Absolvoval jsem ji bez problémů. Běh jsem kvůli teplu dle plánu rozeběhl raději o něco pomaleji. Cca 15km uběhlo rychle, ale pak se začly dít věci - tepovka vyletěla nahoru, začal jsem se i přes neustálé ochlazováni přehřívat a tempo se zpomalovalo. V tu chvílí skončilo závodění a přepl jsem do módu “hlavně dokončit”. Závodniků, co kvůli pádu či vedru nedokončilo bylo opravdu hodně. Závod jsem si přijel hlavně užít a chtěl jsem vidět cilovou pásku. To se zadařilo :) Můj výkon stačil na 27. pozici mezi muži. . Simona: Tréninky vypadaly i přes dlouhou sezónu dobře, šlo tedy jen o to zvládnout časový posun(+7hod), vedro, dusno...a prodat ještě na posledním závodě letošní formu. Aklimatizace proběhla až nad očekávání v pohodě. Plaveckou část jsem trošku pokazila na startu, když jsem nezachytla skupinku holek. Plavala jsem sama a vodu opouštěla ve slušném čase(na plavání bez neoprenu) 1:05 na osmém místě. Cyklistiku jsem rozjela dobře, nohy šlapaly po rovině i do kopce, jelo se mi parádně. Asi po 30 minutách se ale vše změnilo. 45min před námi startoval závod na poloviční distanci a na trati bylo velké rušno. V jednom sjezdu, jsem začla objíždět dva závodníky, kteří jeli vedle sebe. Ve chvíli, kdy jsem byla na jejich úrovni jeden uhnul do boku, já automaticky také, najela jsem na bílou kluzkou čáru a už jsem letěla k zemi....ani nebyla energie brečet, jen nadávat :) :( Posbírala jsem se, byla jsem sedřená, bolelo to. Rychle jsem se zkontrolovala a zjistila jsem, že jsou to jen odřeniny a naražené koleno. Posbírala jsem lahve a pokračovala jsem dál. Pád mě docela rozhodil a zlehka demotivoval, vzdát jsem se ale samozřejmě nechtěla. Během dalších kilometrů jsem se posunula o dvě pozice. Když jsem přijížděla do depa, jeden závodník přede mnou se nestihl vyzout z tretry a najednou letěl k zemi. Já jsem už neměla na výběr a letěla přes něj. K této havárce už jsem opravdu neměla slov, zaklela jsem "kdo mi toto a proč nepřeje" a pokračovala do depa. Kilometry na běhu utíkaly pomalu, posunula jsem se ale o další přičku nahoru. To mě opět namotivovalo. Běh byl v tom vedru fakt nepříjemný, ale naštěstí trpěli všichni. Cca 6km do cíle se posouvám na třetí pozici! A i druhá závodnice přede mnou tuhne. Asi 2-3km před cílem předbíhám i ji. Cílovou pásku probíhám na druhé pozici 🙂😛 Jaké jsem měla po tom utrpení pocity snad nemusím nikomu vykládat... :) Dreams come true :) Díky všem za podporu a milé zprávy! Nyní nás čeká odpočinek a pak plánování další sezóny.

Recent Posts
bottom of page